bip.pruszkow.pl
Biuletyn Informacji Publicznej
 Miasto Pruszków www.pruszkow.pl
Załatwianie spraw > Wnioski o wpis, zmianę wpisu lub wykreślenie z rejestru żłobków, klubów dziecięcych i dziennych opiekunów strona główna 

Od  dnia 01.01.2018r.  na mocy ustawy z dnia 7 lipca 2017r. o zmianie niektórych ustaw związanych z systemami wsparcia rodzin (Dz.U. poz. 1428), wejdzie w życie szereg zmian w ustawie z dnia 4 lutego o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (Dz. U z 2016r. poz. 157, z późn. zm) .

Wszystkie wnioski i formularze dotyczące żłobków i klubów dziecięcych – o wpis, zmianę wpisu lub wykreślenie z rejestru żłobków i klubów dziecięcych będą składane wyłącznie drogą elektroniczną – za pośrednictwem Portalu Informacyjno-Usługowego Emp@tia (https://empatia.mpis.gov.pl/), skąd będą wpływały bezpośrednio do Rejestru Żłobków (https://rejestrzlobkow.mpips.gov.pl).

Zmiany te dotyczyć będą również wykazu dziennych opiekunów, który z uwagi na znaczną rozbudowę zakresu informacyjnego stanie się od 1 stycznia 2018r.wykazem dziennych opiekunów oraz podmiotów ich zatrudniających.

Mając na względzie powyższe zmiany w załączeniu znajduje się pismo Pana Olgierda Podgórskiego – Dyrektora Departamentu Polityki Rodzinnej w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej dotyczące zakresu wprowadzanych zmian.

 Wniosek o wydanie opinii dla klubu dziecięcego
Od 1 stycznia 2018 roku obwiązują wprowadzone zmiany do ustawy o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3. Jedna ze zmian dotyczy wydawania opinii sanitarnej dla nowo tworzącego się klubu dziecięcego. Kontroli spełniania warunków sanitarnych dokonywać będzie wójt, burmistrz lub prezydent miasta (tak jak w przypadku dziennego opiekuna).
Do wniosku o wydanie opinii sanitarnej dla nowo utworzonego klubu dziecięcego należy dołączyć następujące dokumenty:
-opis lokalu wraz z rysunkiem rzutów i przekrojów przedmiotowych pomieszczeń placówki z uwzględnieniem przeznaczenia pomieszczeń potwierdzony przez rzeczoznawcę ds. sanitarno-higienicznych wybranych spośród fachowców umieszczonych na stronie Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Warszawie;
- założenia funkcjonalno- programowe placówki (podpisane przez ww. rzeczoznawcę),
-badanie bakteriologiczne wody ( z laboratorium posiadającego udokumentowany system jakości prowadzonych badań wody zatwierdzony przez Państwową Inspekcję Sanitarną),
-protokół z pomiaru natężenia oświetlenia światłem sztucznym,
-protokół z pomiarów wydajności i hałasu instalacji wentylacji mechanicznej lub klimatyzacji (jeżeli taka występuje),
-protokół potwierdzający prawidłowość działania instalacji wentylacji grawitacyjnej wraz z załącznikiem graficznym,
-dokument potwierdzający prawo do dysponowania nieruchomością ( umowa najmu, akt własności i inne),
-umowę na wywóz śmieci.
 
Dodatkowe informacje:
- w żłobku i klubie dziecięcym zapewnia się opiekę nad dzieckiem w wymiarze do 10 godzin dziennie względem każdego dziecka,
- liczba miejsc w klubie dziecięcym nie może być większa niż 30,
- pomieszczenie przeznaczone na zbiorowy pobyt dzieci musi mieć powierzchnię co najmniej 16 m2, na każde kolejne dziecko powierzchnia pomieszczenia musi zwiększać się o co najmniej 2,5 m2.

Druk wniosku o wydanie opinii sanitarnej dla klubu dziecięcego znajduje się w załączniku poniżej.

 

Opublikowane przez: Paulina Chacińska | Data wprowadzenia: 2018-01-18 13:12:59 | Data modyfikacji: 2019-03-04 12:17:54.

Pismo Dyrektora Departamentu Polityki Rodzinnej w MRPiPS dotyczące zakresu wprowadzanych zmian

 

Opublikowane przez: Paulina Chacińska | Data wprowadzenia: 2018-01-18 13:39:08 | Data modyfikacji: 2018-01-18 13:41:12.
 Druk wniosku o wydanie opinii sanitarnej dla Klubu dziecięcego.docx

Opublikowane przez: Paulina Chacińska | Data wprowadzenia: 2019-03-04 12:24:54.

Zobacz:
   Biuro Promocji i Marketingu
   Biuro Rady Miasta
   Wydział Strategii i Rozwoju
   Wydział Edukacji
   Wydział Inicjatyw Społecznych
   Urząd Stanu Cywilnego
   Wydział Planowania Przestrzennego
   Wydział Finansów i Budżetu
   Wydział Geodezji, Mienia i Estetyki Miasta
   Wydział Realizacji Inwestycji
   Wydział Ochrony Środowiska
   Wydział Organizacyjny
   Wydział Spraw Obywatelskich i Obsługi Mieszkańców
   Biuro Zarządzania Kryzysowego
   Stanowisko ds. BHP
   Biuro Prezydenta
   Biuro Prawne
   Pełnomocnik d/s Ochrony Informacji Niejawnych
   Biuro Audytu i Kontroli
   Inspektor Ochrony Danych
Data wprowadzenia: 2019-03-04 12:24:54
Opublikowane przez: Paulina Chacińska
  Biuletyn Informacji Publicznej - bip.pruszkow.pl