zaprojektujMYPruszków
ZAPROSZENIE PREZYDENTA MIASTA PRUSZKOWA DO SKŁADANIA WNIOSKÓW
W związku ze sporządzanym projektem „Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego Miasta Pruszkowa”, które obejmuje obszar miasta w granicach administracyjnych, zapraszam do wzięcia udziału w konsultacjach nad przyjętymi rozwiązaniami w tym projekcie. Konsultacje prowadzone są poza ustawową procedurą sporządzania Studium. Obecnie w Pruszkowie obowiązuje „Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego Miasta Pruszkowa” przyjęte uchwałą Nr XXVIII/309/2000 Rady Miejskiej w Pruszkowie z dnia 16 listopada 2000 r. Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym Studium sporządzane jest na podstawie uchwały Nr XLIV/501/06 Rady Miejskiej w Pruszkowie z dnia 29 czerwca 2006 r. W celu określenia polityki przestrzennej gminy, w tym lokalnych zasad zagospodarowania przestrzennego, rada gminy podejmuje uchwałę o przystąpieniu do sporządzania studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy, zwanego dalej „studium”. Studium nie jest aktem prawa miejscowego (art. 9 ust. 5 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym). Projekt studium zawiera uwarunkowania, czyli wieloaspektowe informacje o stanie istniejącym w formie tekstowej i graficznej. Projekt studium zawiera kierunki zagospodarowania przestrzennego gminy w formie tekstowej i graficznej. Procedura oraz zakres sporządzanego studium regulowane są m.in. przepisami art. 10 i 11 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym. Studium jest strategicznym dokumentem planistycznym wskazującym ogólne kierunki zagospodarowania przestrzeni naszego miasta. Projekt dokumentu to efekt wielomiesięcznych prac urbanistów, którzy starali się zaplanować przyjazne i wygodne dla mieszkańców miasto, z uwzględnieniem, iż około 80% powierzchni miasta ma przesądzone przeznaczenia w obowiązujących miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego. Problematyka projektu Studium regulowana jest przepisami Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 28 kwietnia 2004 r. w sprawie zakresu projektu Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego gminy. Projekt Studium powinien zawierać UWARUNKOWANIA o których mowa w art. 10 ust.1 ustawy. Art. 10. 1. W studium uwzględnia się uwarunkowania wynikające w szczególności z: 1) dotychczasowego przeznaczenia, zagospodarowania i uzbrojenia terenu; 2) stanu ładu przestrzennego i wymogów jego ochrony; 3) stanu środowiska, w tym stanu rolniczej i leśnej przestrzeni produkcyjnej, wielkości i jakości zasobów wodnych oraz wymogów ochrony środowiska, przyrody i krajobrazu, w tym krajobrazu kulturowego; 4) stanu dziedzictwa kulturowego i zabytków oraz dóbr kultury współczesnej; 4a) rekomendacji i wniosków zawartych w audycie krajobrazowym lub określenia przez audyt krajobrazowy granic krajobrazów priorytetowych; 5) warunków i jakości życia mieszkańców, w tym ochrony ich zdrowia, oraz zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, o których mowa w ustawie z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, zgodnie z uniwersalnym projektowaniem; 6) zagrożenia bezpieczeństwa ludności i jej mienia; 7) potrzeb i możliwości rozwoju gminy, uwzględniających w szczególności: a) analizy ekonomiczne, środowiskowe i społeczne, b) prognozy demograficzne, w tym uwzględniające, tam gdzie to uzasadnione, migracje w ramach miejskich obszarów funkcjonalnych ośrodka wojewódzkiego, c) możliwości finansowania przez gminę wykonania sieci komunikacyjnej i infrastruktury technicznej, a także infrastruktury społecznej, służących realizacji zadań własnych gminy, d) bilans terenów przeznaczonych pod zabudowę; 8) stanu prawnego gruntów; 9) występowania obiektów i terenów chronionych na podstawie przepisów odrębnych; 10) występowania obszarów naturalnych zagrożeń geologicznych; 11) występowania udokumentowanych złóż kopalin, zasobów wód podziemnych oraz udokumentowanych kompleksów podziemnego składowania dwutlenku węgla; 12) występowania terenów górniczych wyznaczonych na podstawie przepisów odrębnych; 13) stanu systemów komunikacji i infrastruktury technicznej, w tym stopnia uporządkowania gospodarki wodno-ściekowej, energetycznej oraz gospodarki odpadami; 14) zadań służących realizacji ponadlokalnych celów publicznych; 15) wymagań dotyczących ochrony przeciwpowodziowej. Projekt Studium powinien zawierać kierunki zagospodarowania przestrzennego gminy o których mowa w art. 10 ust.2 ustawy. 2. W studium określa się w szczególności: 1) uwzględniające bilans terenów przeznaczonych pod zabudowę, o którym mowa w ust. 1 pkt 7 lit. d: a) kierunki zmian w strukturze przestrzennej gminy oraz w przeznaczeniu terenów, w tym wynikające z audytu krajobrazowego, b) kierunki i wskaźniki dotyczące zagospodarowania oraz użytkowania terenów, w tym tereny przeznaczone pod zabudowę oraz tereny wyłączone spod zabudowy; (klasyfikacja szczegółowych przeznaczeń zgodnie z zapisami miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego) 2) (uchylony) 3) obszary oraz zasady ochrony środowiska i jego zasobów, ochrony przyrody, krajobrazu, w tym krajobrazu kulturowego i uzdrowisk; 4) obszary i zasady ochrony dziedzictwa kulturowego i zabytków oraz dóbr kultury współczesnej; 5) kierunki rozwoju systemów komunikacji i infrastruktury technicznej; 6) obszary, na których rozmieszczone będą inwestycje celu publicznego o znaczeniu lokalnym; 7) obszary, na których rozmieszczone będą inwestycje celu publicznego o znaczeniu ponadlokalnym, zgodnie z ustaleniami planu zagospodarowania przestrzennego województwa i ustaleniami programów, o których mowa w art. 48 ust. 1; 8) obszary, dla których obowiązkowe jest sporządzenie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego na podstawie przepisów odrębnych, w tym obszary wymagające przeprowadzenia scaleń i podziału nieruchomości, a także obszary przestrzeni publicznej; 9) obszary, dla których gmina zamierza sporządzić miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego, w tym obszary wymagające zmiany przeznaczenia gruntów rolnych i leśnych na cele nierolnicze i nieleśne; 10) kierunki i zasady kształtowania rolniczej i leśnej przestrzeni produkcyjnej; 11) obszary szczególnego zagrożenia powodzią oraz obszary osuwania się mas ziemnych; 12) obiekty lub obszary, dla których wyznacza się w złożu kopaliny filar ochronny; 13) obszary pomników zagłady i ich stref ochronnych oraz obowiązujące na nich ograniczenia prowadzenia działalności gospodarczej, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 maja 1999 r. o ochronie terenów byłych hitlerowskich obozów zagłady (Dz. U. z 2015 r. poz. 2120); 14) obszary wymagające przekształceń, rehabilitacji, rekultywacji lub remediacji; 14a) obszary zdegradowane; 15) granice terenów zamkniętych i ich stref ochronnych; 16) obszary funkcjonalne o znaczeniu lokalnym, w zależności od uwarunkowań i potrzeb zagospodarowania występujących w gminie. 2a. Jeżeli na obszarze gminy przewiduje się wyznaczenie obszarów, na których rozmieszczone będą urządzenia wytwarzające energię z odnawialnych źródeł energii o mocy przekraczającej 100 kW, a także ich stref ochronnych związanych z ograniczeniami w zabudowie oraz zagospodarowaniu i użytkowaniu terenu; w studium ustala się ich rozmieszczenie. 3. Obowiązek przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w przypadku, o którym mowa w ust. 2 pkt 8, powstaje po upływie 3 miesięcy od dnia ustanowienia tego obowiązku. 3a. Jeżeli na terenie gminy przewiduje się lokalizację obiektów handlowych o powierzchni sprzedaży powyżej 2000 m2, w studium określa się obszary, na których mogą być one sytuowane. 3b. Lokalizacja obiektów, o których mowa w ust. 3a, może nastąpić wyłącznie na podstawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. (…) 5. Dokonując bilansu terenów przeznaczonych pod zabudowę, kolejno: 1) formułuje się, na podstawie analiz ekonomicznych, środowiskowych, społecznych, prognoz demograficznych oraz możliwości finansowych gminy, o których mowa w ust. 1 pkt 7 lit. a–c, maksymalne w skali gminy zapotrzebowanie na nową zabudowę, wyrażone w ilości powierzchni użytkowej zabudowy, w podziale na funkcje zabudowy; 2) szacuje się chłonność, położonych na terenie gminy, obszarów o w pełni wykształconej zwartej strukturze funkcjonalno-przestrzennej w granicach jednostki osadniczej w rozumieniu art. 2 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 2003 r. o urzędowych nazwach miejscowości i obiektów fizjograficznych, rozumianą jako możliwość lokalizowania na tych obszarach nowej zabudowy, wyrażoną w powierzchni użytkowej zabudowy, w podziale na funkcje zabudowy; 3) szacuje się chłonność, położonych na terenie gminy, obszarów przeznaczonych w planach miejscowych pod zabudowę, innych niż wymienione w pkt 2, rozumianą jako możliwość lokalizowania na tych obszarach nowej zabudowy, wyrażoną w powierzchni użytkowej zabudowy, w podziale na funkcje zabudowy; 4) porównuje się maksymalne w skali gminy zapotrzebowanie na nową zabudowę, o którym mowa w pkt 1, oraz sumę powierzchni użytkowej zabudowy, w podziale na funkcje zabudowy, o której mowa w pkt 2 i 3, a następnie, gdy maksymalne w skali gminy zapotrzebowanie na nową zabudowę, o którym mowa w pkt 1: a) nie przekracza sumy powierzchni użytkowej zabudowy, w podziale na funkcje zabudowy – nie przewiduje się lokalizacji nowej zabudowy poza obszarami, o których mowa w pkt 2 i 3, b) przekracza sumę powierzchni użytkowej zabudowy, w podziale na funkcje zabudowy – bilans terenów pod zabudowę uzupełnia się o różnicę tych wielkości wyrażoną w powierzchni użytkowej zabudowy, w podziale na funkcje zabudowy, i przewiduje się lokalizację nowej zabudowy poza obszarami, o których mowa w pkt 2 i 3, maksymalnie w ilości wynikającej z uzupełnionego bilansu; 5) określa się: a) możliwości finansowania przez gminę wykonania sieci komunikacyjnych i infrastruktury technicznej oraz społecznej, służących realizacji zadań własnych gminy, b) potrzeby inwestycyjne gminy wynikające z konieczności realizacji zadań własnych, związane z lokalizacją nowej zabudowy na obszarach, o których mowa w pkt 2 i 3, oraz w przypadku, o którym mowa w pkt 4 lit. a, poza tymi obszarami; 6) w przypadku gdy potrzeby inwestycyjne, o których mowa w pkt 5 lit. b, przekraczają możliwości finansowania, o których mowa w pkt 5 lit. a, dokonuje się zmian w celu dostosowania zapotrzebowania na nową zabudowę do możliwości finansowania przez gminę wykonania sieci komunikacyjnej i infrastruktury technicznej oraz społecznej. (…) 7. Określając zapotrzebowanie na nową zabudowę, o którym mowa w ust. 5 pkt 1, bierze się pod uwagę: 1) perspektywę nie dłuższą niż 30 lat; 2) niepewność procesów rozwojowych wyrażającą się możliwością zwiększenia zapotrzebowania w stosunku do wyników analiz nie więcej niż o 30%. Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Miasta Pruszkowa po raz pierwszy prezentowane było mieszkańcom Pruszkowa w dniach od 15 grudnia 2017 r. do dnia 12 lutego 2018 r. oraz wyłożone do wglądu publicznego w dniach od 26 lutego 2018 r. do 26 marca 2018 r., z trzema dyskusjami publicznymi, a następnie przedłożone Radzie Miasta Pruszkowa do uchwalenia 28 czerwca 2018 r. Zaktualizowane Studium przedkładamy ponownie mieszkańcom do zapoznania się i składania wniosków. Udostępnia się projekt Studium w dniach od 20 sierpnia 2020 r. do dnia 21 września 2020 r. Projekt Studium udostępniony zostanie na stronie internetowej http://pruszkow.bip.gmina.pl/ patrz Architektura i Urbanistyka OGŁOSZENIA/OBWIESZCZENIA Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego ROK 2020. UWAGA! Do 21 września 2020 r. czekamy na wnioski mieszkańców, złożone do Prezydenta Miasta Pruszkowa, z podaniem imienia i nazwiska lub nazwy jednostki organizacyjnej i adresu zamieszkania lub siedziby, oznaczenia nieruchomości, której wniosek dotyczy. Wnioski można wnosić tradycyjnie w formie pisemnej do Kancelarii Urzędu Miasta Pruszkowa lub pocztą na adres: ul. Kraszewskiego 14/1605-800 Pruszków, lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej, a w szczególności poczty elektronicznej na adres: prezydent@miasto.pruszkow.pl. Organem właściwym do rozpatrzenia wniosków złożonych do projektu studium jest Prezydent Miasta Pruszkowa. Rozstrzygnięcie wniosków przez Prezydenta Miasta Pruszkowa, z zachowaniem przepisów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych RODO), zostanie zamieszczone na stronie internetowej http://pruszkow.bip.gmina.pl patrz Architektura i Urbanistyka OGŁOSZENIA/OBWIESZCZENIA Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego ROK 2020.
Zastępca Prezydenta Miasta Pruszkowa Konrad Sipiera 1_0a_STUDIUM PRUSZKÓW TOM I Uwarunkowania_KONSULTACJE 1_0b_UWARUNKOWANIA_7tys_110x90_KONSULTACJE 1_1_wnioski_zlozone _do_studium_KONSULTACJE 1_2a_obowiazujace_mpzp_gr-planow-2019_KONSULTACJE 1_2b_pzeznaczenie_terenow-wg_planow_KONSULTACJE 1_3_dotychczasowe_u¿ytkowanie_terenow_KONSULTACJE 1_4a_istniejacy_uklad_komunikacji_kategorie dróg_KONSULTACJE 1_4b_komunikacja_zbiorowa_KONSULTACJE 1_4c_uklad komunikacyjny w obowiazujacych mpzp.Funkcje dróg_ 1_5a_infrastruktura_techniczna_system zaopatrzenia w wode_KO 1_5b_infrastruktura_techniczna_system odprowadzania cieków_ 1_5c_infrastruktura_techniczna_energetyki_gazownictwo_KONSUL 1_5d_infrastruktura_techniczna_zaopatrzenei w cieplo_KONSULT 1_6_stan_wlasnosci_i wladania gruntow_KONSULTACJE 1_7_srodowisko_przyrodnicze_KONSULTACJE 1_8_ochrona_dóbr_kultury_szczegoly_KONSULTACJE 1_8a_ochrona_dóbr_kultury_szczegoly_KONSULTACJE 1_8b_ochrona_dóbr_kultury_szczegoly_KONSULTACJE 1_8c_ochrona_dóbr_kultury_szczegoly_KONSULTACJE 1_8d_ochrona_dóbr_kultury_szczegoly_KONSULTACJE 1_8e_ochrona_dóbr_kultury_szczegoly_KONSULTACJE 1_8f_ochrona_dóbr_kultury_szczegoly_KONSULTACJE 1_8g_ochrona_dóbr_kultury_szczegoly_KONSULTACJE 1_9_demografia_infrastruktura_spoleczna_KONSULTACJE 1_10_bilans_terenow_KONSULTACJE 1_11_struktura_funkc_przestrz_KONSULTACJE 1_12_demografia-na-tle-mpzp_KONSULTACJE 1_13_wpf_mozliwosci-finansowe miasta Zadania wlasne miasta_K 1_14_ograniczenia_w_inwestowaniu_KONSULTACJE 1_15-polozenie i powiazania na tle regionu_KONSULTACJE 1_16_przeznaczenie_terenow w mpzp na tle przeznaczen terenów 2_0a_STUDIUM_PRUSZKÓW_TOM II Kierunki_KONSULTACJE 2_0b_kierunki_PLANSZA_7tys-90x115_KONSULTACJE 2_0c_kierunki_10tys-80x90_KONSULTACJE 2_1_obszr_centrum-42x42_KONSULTACJE 2_2_kierunki_zmiany_struktury_funkcjonalnej_KONSULTACJE 2_3_elem_strukura-przestrzenna_KONSULTACJE 2_4_ekonom-infra-drogi-komercyjne-dojscia_KONSULTACJE 2_5_srodowisko_przyrodnicze_KONSULTACJE 2_6_infra_spolecz-wpf-MK-srednie_KONSULTACJE 2_7_ochrona_kultury_KONSULTACJE 2_7a_ochrona dóbr kultury_szczegoly_KONSULTACJE 2_7b_ochrona dóbr kultury_szczegoly_KONSULTACJE 2_7c_ochrona dóbr kultury_szczegoly_KONSULTACJE 2_7d_ochrona dóbr kultury_szczegoly_KONSULTACJE 2_7e_ochrona dóbr kultury_szczegoly_KONSULTACJE 2_7f_ochrona dóbr kultury_szczegoly_KONSULTACJE 2_8_projektowany uklad komunikacji_KONSULTACJE 2_9a_infra_tech_wod_KONSULTACJE 2_9c_infra_tech_gaz_KONSULTACJE 2_9d_infra_tech_elektro_KONSULTACJE 2_9e_infra_tech_cieplo_KONSULTACJE 2_10_kierunki_celu_publicznego_KONSULTACJE 2_11_obszary_sporzadzenia_mpzp_KONSULTACJE 2_12_kierunki_przestrzenie_publiczne_KONSULTACJE 2_13_obszary-rewitalizacji_KONSULTACJE 2_14_obszary_szczegolne_zagrozenia_KONSULTACJE Rozpatrzenie wniosków w związku z konsultacjami projektu Studium.pdf |