Wydział Spraw Obywatelskich i Obsługi Mieszkańców – WOM
Naczelnik Wydziału: Urszula Grzegorek tel. 22 735 87 17 , pokój nr 45
z-ca Naczelnika Wydziału: Magdalena Gizińska tel. 22 735 88 02 ,
Dowody osobiste:
złożenie wniosku – tel. 22 7358 808, (809)
odbiór dowodu – tel. 22 7358 813
Ewidencja ludności (zameldowanie, wymeldowanie): tel. 22 7358 823, (815)
Punkt Obsługi Mieszkańców (POM) - budynek stacji PKP.
- obsługa kart Mieszkańca - tel. 660-493-021
- punkt kancelaryjny - tel. 539-952-714
godziny pracy POM:
1. w poniedziałki w godz. 7.00 - 15.00;
2. we wtorki i środy w godz. 8.00 - 16.00;
3. w czwartki w godz. 10.00 - 20.00;
4. w piątki w godz. 10.00 - 16.00.
1. W skład Wydziału Spraw Obywatelskich i Obsługi Mieszkańców wchodzi Referat Spraw Obywatelskich. 2. Do zadań Wydziału Spraw Obywatelskich i Obsługi Mieszkańców w szczególności należy: 1) prowadzenie spraw związanych z wydawaniem dokumentów stwierdzających tożsamość; 2) prowadzenie ewidencji ludności; 3) prowadzenie spraw związanych z wydawaniem decyzji administracyjnych w sprawach zameldowania lub wymeldowania; 4) prowadzenie rejestru wyborców oraz aktualizacja tego rejestru; 5) prowadzenie spraw i przygotowywanie niezbędnych materiałów do przeprowadzania wyborów prezydenckich, parlamentarnych , samorządowych oraz referendów; 6) występowanie do sądu z wnioskiem o wyznaczenie przedstawiciela dla osoby nieobecnej lub niezdolnej do czynności prawnych; 7) udział w przygotowaniu i przeprowadzeniu kwalifikacji wojskowej; 8) prowadzenie spraw związanych z reklamowaniem żołnierzy rezerwy od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w czasie ogłoszenia mobilizacji i wojny; 9) przyjmowanie zawiadomień o zgromadzeniach; 10) przygotowywanie decyzji orzekających o zakazie zgromadzeń; 11) obsługa przedsiębiorców w zakresie wpisów do CEIDG; 12) prowadzenie zbioru wniosków o wpis do CEIDG składanych przez przedsiębiorców; 13) przyjmowanie wniosków CEIDG-1 i wydawanie potwierdzenia przyjęcia Wniosku; 14) przekształcanie wniosków CEIDG-1 na postać dokumentu elektronicznego; podpisywanie ich kwalifikowanym podpisem elektronicznym i przesyłanie do CEIDG; 15) wydawanie zaświadczeń z ewidencji działalności gospodarczej prowadzonej przez Prezydenta Miasta Pruszkowa do dnia migracji danych do CEIDG; 16) prowadzenie spraw związanych z wydawaniem, odmową wydania, wygaśnięciem i cofaniem zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia w miejscu i poza miejscem sprzedaży; 17) prowadzenie rejestru zezwoleń na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych; 18) prowadzenie spraw związanych z wydawaniem licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób taksówką; 19) kontrola przedsiębiorców w zakresie spełniania wymogów będących podstawą do wydania licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób taksówką; 20) prowadzenie kancelarii ogólnej Urzędu, w tym: a) weryfikowanie i rozdzielanie korespondencji przychodzącej zgodnie z zakresem działania komórek organizacyjnych Urzędu; b) rejestrowanie i skanowanie korespondencji wpływającej do Urzędu, c) zarządzanie i administrowanie teleinformatycznym systemem obsługi spraw i dokumentów, pełniącym w Urzędzie funkcję systemu elektronicznego zarządzania dokumentacją (EZD) dla spraw realizowanych w ramach elektronicznego zarządzania dokumentacją, wspomagającego dla spraw prowadzonych tradycyjnie, d) obsługa wpływającej do kancelarii ogólnej Urzędu korespondencji w postaci tradycyjnej oraz przesyłanej na elektroniczną skrzynkę podawczą Urzędu poprzez rejestrowanie przesyłek w elektronicznym systemie obsługi spraw i dokumentów oraz ich rozdział do komórek organizacyjnych; e) wystawianie potwierdzeń złożenia korespondencji w Urzędzie, f) przekazywanie korespondencji kierowanej do gminnych jednostek organizacyjnych i spółek miejskich; g) prowadzenia punktu wymiany korespondencji pomiędzy komórkami organizacyjnymi Urzędu; h) obsługa kanałów elektronicznych e-PUAP; i) realizacja zadań związanych z wysyłaniem korespondencji z Urzędu poprzez operatorów pocztowych; j) przyjmowanie pism w przypadkach określonych w kodeksie postępowania cywilnego i kodeksie postępowania karnego w razie niemożności doręczania ich adresatowi w miejscu zamieszkania; 21) obsługa interesantów Urzędu, w tym: a) kompleksowe informowanie o sposobie załatwiania spraw w Urzędzie, b) wydawanie wniosków, formularzy i deklaracji w sprawach prowadzonych przez Urząd; c) pomoc przy wypełnianiu wniosków, formularzy i deklaracji, d) weryfikowanie kompletności i prawidłowości składanej przez interesanta dokumentacji; e) prowadzenie spraw związanych z Kartą Dużej Rodziny, f) prowadzenie spraw związanych z Pruszkowską Kartą Dużej Rodziny i Pruszkowską Kartą Mieszkańca; g) prowadzenie spraw związanych z Ogólnopolską Kartą Seniora; h) organizowanie wydawania biletu metropolitalnego. 22) rozdzielanie prasy, 23) prowadzenie centrum teleinformatycznej obsługi mieszkańca, 24) prowadzenie badań ankietowych, 25) inicjowanie i podejmowania działań związanych z podnoszeniem standardów obsługi interesanta, 26) współpraca z komórkami organizacyjnymi Urzędu w zakresie obiegu dokumentów, 27) podawanie do publicznej wiadomości ogłoszeń, informacji i zawiadomień od uprawnionych organów, instytucji publicznych i podmiotów, prowadzenia urzędowego rejestru ogłoszeń oraz potwierdzania terminów publikacji stronom i podmiotom uprawnionym, 28) udostępnianie materiałów promujących Miasto i Urząd oraz przekazywanie informacji o bieżących działaniach Urzędu na rzecz społeczności lokalnej, 29) przyjmowanie wniosków wpływających za pośrednictwem platformy e-PUAP, 30) wydawanie korespondencji w ramach doręczenia zastępczego, 31) obsługa osób z niepełnosprawnościami; 32) sporządzanie sprawozdań statystycznych w zakresie działania Wydziału; 33) przekazywanie niezbędnych informacji dotyczących Biuletynu Informacji Publicznej do Biura Promocji i Marketingu; 34) współpraca w wykonywaniu zadań z innymi Wydziałami i Biurami Urzędu.
Klauzula informacyjna Klauzula informacyjna - dowody osobiste klauzula ewidenca ludności po 1 lipca 2019-1 |