Urząd Stanu Cywilnego 05-800 Pruszków Plac Jana Pawła II Nr 1
Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego: Anna Kotlarska
Zastępca Kierownika - Ewa Więsek.
Zastępca Kierownika - Wiesława Zdunek
centrala |
(22) 738 45 60 |
fax |
(22) 738 45 66 |
Kierownik |
(22) 738 45 61 |
Z-ca Kierownika |
(22) 738 45 64, 738 45 63 |
Akty Urodzeń |
(22) 738 45 64 |
Akty Zgonów |
(22) 738 45 63 |
Odpisy, korespondencja, archiwum |
(22) 738 45 62 |
Archiwum |
(22) 738 45 65 |
e-mail: usc@miasto.pruszkow.pl
Aktualny numer konta Urzędu Miasta:
Miasto Pruszków, ul. Józefa Ignacego Kraszewskiego 14/16, 05-800 Pruszków
Bank PeKao S.A. 49 1240 6973 1111 0010 8630 1623
Do zadań Urzędu Stanu Cywilnego należy:
Do zadań Urzędu Stanu Cywilnego należy w szczególności: 1. rejestracja urodzeń, małżeństw i zgonów na podstawie zdarzeń, które nastąpiły na terenie Miasta Pruszkowa i Gminy Michałowice; 2. wydawanie zaświadczeń o nieistnieniu przeszkód celem zawarcia wyznaniowego związku małżeńskiego ze skutkami cywilnymi; 3. wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego oraz zaświadczeń; 4. rejestracja, transkrypcja oraz odtworzenie zagranicznych aktów stanu cywilnego; 5. wydawanie obywatelowi polskiemu zaświadczeń o możności prawnej do zawarcia związku małżeńskiego za granicą; 6. przyjmowanie oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński; 7. przyjmowanie oświadczeń woli przewidzianych przepisami kodeksu rodzinnego i opiekuńczego; 8. współpraca z organami ewidencji ludności i urzędami stanu cywilnego w Polsce; 9. przygotowywanie wniosków do Wojewody Mazowieckiego w spawie odznaczeń za długoletnie pożycie małżeńskie; 10. wydawanie decyzji administracyjnych na podstawie ustawy o zmianie imienia i nazwiska; 11. nadawanie numeru PESEL noworodkom urodzonym na terenie Miasta Pruszkowa i Gminy Michałowice; 12. korygowanie, uzupełnianie oraz aktualizowanie danych zawartych w rejestrze PESEL; 13. rejestracja oświadczeń o uznaniu ojcostwa w rejestrze uznań; 14. wydawanie zaświadczeń potwierdzających uznanie ojcostwa; 15. aktualizowanie aktów stanu cywilnego poprzez wpisywanie wzmianek dodatkowych na podstawie prawomocnych orzeczeń sądowych, ostatecznych decyzji administracyjnych, odpisów aktów stanu cywilnego oraz innych dokumentów mających wpływ na treść lub ważność aktu; 16. prostowanie i uzupełnianie aktów stanu cywilnego; 17. unieważnianie aktów stanu cywilnego błędnie zarejestrowanych w rejestrze stanu cywilnego z przyczyn technicznych lub w wyniku niewłaściwego zastosowania funkcjonalności rejestru; 18. unieważnianie wzmianek dodatkowych dołączonych do niewłaściwego aktu lub błędnie sporządzonych z przyczyn technicznych lub w wyniku niewłaściwego zastosowania funkcjonalności rejestru stanu cywilnego; 19. prowadzenie archiwum Urzędu Stanu Cywilnego oraz właściwe zabezpieczenie zbiorów w tym archiwum; 20. współpraca z Archiwum Państwowym w zakresie przekazywania 100 letnich ksiąg urodzeń oraz 80 letnich ksiąg małżeństw i zgonów; 21. prowadzenie rejestru umów realizowanych przez USC; 22. przekazywanie niezbędnych informacji dotyczących Biuletynu Informacji Publicznej do Biura Promocji i Marketingu; 23. współpraca w wykonywaniu zadań z innymi Wydziałami i Biurami Urzędu.
Terminy wydawania decyzji są zgodne z terminami zawartymi w kodeksie postępowania administracyjnego tj. niezwłocznie lub w terminie 1 miesiąca , jeżeli sprawa wymaga postępowania dowodowego.
Niezbędne dokumenty do sporządzania aktów:
a. urodzenia: - zaświadczenie ze szpitala o urodzeniu dziecka
b. małżeństwa: dokument stwierdzający tożsamość,
c. zgonu: - karta zgonu wydana przez lekarza, który stwierdził zgon - dowód osobisty pełnoletniej osoby zmarłej- książeczka wojskowa dla mężczyzn, którzy nie ukończyli 50 lat - dowód osobisty osoby sporządzającej zgon
Opłaty skarbowe: - za sporządzenie aktu małżeństwa - 84,00 zł - odpis skrócony aktu urodzenia, małżeństwa i zgonu - 22,00 zł - odpis zupełny aktu urodzenia, małżeństwa i zgonu - 33,00 zł - zaświadczenie o zdolności prawnej - 38.00 zł - wpisanie do polskich ksiąg zagraniczny dokument stanu cywilnego 50,00zł - odtworzenie zagranicznego dokumenu stanu cywilnego 39,00zł - inne czynności urzędowe - 11,00 zł - poświadczenie własnoręczności podpisu - 9,00 zł - protokół zawierający ostatnią wolę spadkodawcy - 22,00 zł.
Klauzula informacyjna - akty usc Klauzula informacyjna ewidencja ludności |