Wydział Planowania Przestrzennego - WPP
pokoje: nr 66, 67, 68, 69, 70
piętro 2 1/2
Naczelnik Wydziału: mgr inż. arch. Krystyna Sławińska, pokój nr 66 tel. (22) 73-58-736
Zastępca Naczelnika Wydziału: mgr Lidia Micberger pokój nr 66 tel. (22) 73-58-805
pokój 68 tel.: (22) 73-58-748 wydawanie wypisu i wyrysu z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego oraz ze studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Pruszkowa, opinie o podziale nieruchomości, wydawanie zaświadczeń
pokój 69 tel.: (22) 73-58-749 decyzje o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, decyzje o wysokości opłat z art. 36 upzp
pokój 70 tel.: (22) 73-58-726 miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego, studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Pruszkowa, nazewnictwo ulic i placów
USŁUGI
|
Pokój |
Nr tel.
|
Usługa
|
Karta usługi |
68
|
(22) 73-58-748
(22) 73-58-866
|
wypisy ze studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego
|
|
wypisy i wyrysy z miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego |
|
zaświadczenia o przeznaczeniu w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego
|
|
zaświadczenie o braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego |
zaświadczenie o zgodności zmiany przeznaczenia z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego |
zaświadczenie o położeniu nieruchomości w obszarze rewitalizacji i w specjalnej strefie rewitalizacji |
|
zaświadczenie o ujęciu nieruchomości w gminnej ewidencji zabytków |
|
69 |
(22) 73-58-749 |
decyzja o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu |
|
przeniesienie decyzji o warunkach zabudowy na rzecz innego podmiotu |
|
decyzja o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego |
|
70 |
(22) 73-58-726
|
wniosek o sporządzenie/zmianę* miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
|
|
uwagi do projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. |
|
W skład Wydziału Planowania Przestrzennego wchodzą:
- Referat ds. architektury;
- Referat ds. urbanistyki.
Do zadań Wydziału Planowania Przestrzennego należy w szczególności:
- przyjmowanie i rejestrowanie wniosków o sporządzenie planów lub sporządzenie zmian w planach zagospodarowania przestrzennego;
- przygotowanie projektu uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia planu lub zmiany planu zagospodarowania przestrzennego a także sporządzenia studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego;
- przygotowanie niezbędnych materiałów do sporządzenia opracowań planistycznych: studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego i miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego;
- podawanie do publicznej wiadomości informacji o przystąpieniu do sporządzenia i o wyłożeniu do publicznego wglądu projektów dokumentów planistycznych (SUiKZP oraz MPZP);
- koordynacja i obsługa działań związanych z uzgadnianiem projektu MPZP i SUiKZP i z ich wyłożeniem do publicznego wglądu;
- podawanie do publicznej wiadomości informacji o uchwaleniu miejscowego planu zagospodarowania i studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego;
- prowadzenie i aktualizacja rejestru miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego;
- przechowywanie - archiwizacja miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego jako aktów prawa miejscowego;
- przygotowanie okresowej oceny zmian w zagospodarowaniu przestrzennym miasta oraz analiza wniosków w sprawie sporządzenia lub zmiany MPZP;
- prowadzenie spraw związanych z opiniowaniem projektów planów zagospodarowania przestrzennego województwa i gmin sąsiednich;
- przygotowanie decyzji o wysokości opłat z tytułu roszczeń z art. 36 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym;
- wydawanie wypisów i wyrysów z miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego;
- przygotowanie decyzji o sposobie tymczasowego zagospodarowania terenu, dla którego miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego ustala inne przeznaczenie;
- wydawanie zaświadczeń o zgodności zamierzonego sposobu użytkowania obiektu z ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego;
- opinie o podziale nieruchomości pod kątem zgodności z ustaleniami MPZP;
- koordynacja i obsługa działań związanych z wydaniem decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowaniu terenu;
- przyjmowanie i rejestrowanie wniosków o wydanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowaniu terenu;
- przygotowanie analiz urbanistycznych;
- przygotowanie projektów decyzji;
- prowadzenie rejestru decyzji o warunkach zabudowy i lokalizacji celu publicznego;
- przygotowanie decyzji stwierdzających wygaśnięcie wydanej wcześniej decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowaniu terenu,
- rejestrowanie decyzji dotyczących zagospodarowania terenu wydanych przez inne ograny administracji publicznej oraz analizowanie ich zgodności z zagospodarowaniem przestrzennym miasta;
- nazewnictwo ulic i placów;
a) zbieranie wniosków w sprawach nadania nazw ulicom, b) przygotowanie projektu uchwały;
- wydawanie informacji na temat istniejącego i potencjalnego zagospodarowania terenów położonych w promieniu 1,0 km od realizowanej inwestycji mieszkaniowej na potrzeby inwestorów realizujących tę inwestycję;
- prowadzenie Ewidencji Zabytków:
a) opracowywanie Gminnej Ewidencji Zabytków (GEZ), b) opracowywanie programu Ochrony Zabytków, c) wydawanie zaświadczeń dotyczących wpisu obiektu do GEZ, d) przechowywanie decyzji o wpisie do Wojewódzkiej Ewidencji Zabytków, e) prowadzenie i przechowywanie korespondencji z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków dot. obiektów będących pod ochroną (dot. też stanowisk archeologicznych);
- wydawanie zaświadczeń o położeniu nieruchomości bądź nie, w obszarze zdegradowanym, obszarze rewitalizacji, i specjalnej strefie rewitalizacji;
- prowadzenie rejestru umów realizowanych przez Wydział;
- sporządzanie sprawozdań statystycznych w zakresie działania Wydziału;
- przekazywanie niezbędnych informacji dotyczących Biuletynu Informacji Publicznej do Biura Promocji i Marketingu;
- współpraca w wykonywaniu zadań z innymi Wydziałami i Biurami Urzędu.
Termin załatwienia sprawy:
- informacja - 2 tygodnie
- opinia - 2 tygodnie
- wypis/wyrys z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego - 2 tygodnie
- zaświadczenie – 7 dni
- decyzja - nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowane – nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania (data doręczenia wniosku organowi właściwemu w sprawie). Do tego terminu nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu.
Opłaty:
Decyzja o warunkach zabudowy:
- budynki mieszkalne - bez opłat
- budynki związane z produkcją, handlem, administracją, rzemiosłem, wystawiennictwem, kultem religijnym - 107 zł
- budynki gospodarcze i garaże - 107 zł.
- przeniesienie decyzji o warunkach zabudowy - 56 zł
Wypis lub wyrys ze studium lub miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego:
1) od wypisu:
a) do 5 stron – 30 zł
b) powyżej 5 stron – 50 zł
2) od wyrysu:
a) za każdą wchodzącą w skład wyrysu pełną lub rozpoczętą część odpowiadającą stronie formatu A4 - 20 zł
b) nie więcej niż – 200 zł
Inne opłaty:
opłata skarbowa za wydawanie zaświadczenia - 17 zł
opłata skarbowa od poświadczeń zgodności duplikatów - 5 zł - od każdej strony
opłata skarbowa od poświadczeń własnoręczności podpisów - 9 zł
|