> Wydział Planowania Przestrzennego

Wydział Planowania Przestrzennego

Wydział Planowania Przestrzennego - WPP

pokoje: nr 66, 67, 68, 69, 70

piętro 2 1/2

 Naczelnik Wydziału:
mgr inż. arch. Krystyna Sławińska,
pokój nr 66
tel. (22) 735-87-36

Zastępca Naczelnika Wydziału:
mgr Lidia Micberger
pokój nr 69
tel. (22) 735-88-05

pokój 68
tel.: (22) 735-87-48
wydawanie wypisu i wyrysu z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego oraz ze studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Pruszkowa, opinie o podziale nieruchomości, wydawanie zaświadczeń

pokój 69
tel.: (22) 735-87-49
decyzje o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, decyzje o wysokości opłat z art. 36 upzp


pokój 70
tel.: (22) 735-87-26
miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego, studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Pruszkowa, nazewnictwo ulic i placów, zabytki

 

W skład Wydziału Planowania Przestrzennego wchodzą:

  1. Referat ds. architektury;
  2. Referat ds. urbanistyki.

Do zadań Wydziału Planowania Przestrzennego należy w szczególności:

  1. przyjmowanie i rejestrowanie wniosków o sporządzenie planów lub sporządzenie zmian w planach zagospodarowania przestrzennego;
  2. przygotowanie projektu uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia planu lub zmiany planu zagospodarowania przestrzennego a także sporządzenia studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego;
  3. przygotowanie niezbędnych materiałów do sporządzenia opracowań planistycznych: studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego i miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego;
  4. podawanie do publicznej wiadomości informacji o przystąpieniu do sporządzenia i o wyłożeniu do publicznego wglądu projektów dokumentów planistycznych (SUiKZP oraz MPZP);
  5. koordynacja i obsługa działań związanych z uzgadnianiem projektu MPZP i SUiKZP i z ich wyłożeniem do publicznego wglądu;
  6. podawanie do publicznej wiadomości informacji o uchwaleniu miejscowego planu zagospodarowania i studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego;
  7. prowadzenie i aktualizacja rejestru miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego;
  8. przechowywanie - archiwizacja miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego jako aktów prawa miejscowego;
  9. przygotowanie okresowej oceny zmian w zagospodarowaniu przestrzennym miasta oraz analiza wniosków w sprawie sporządzenia lub zmiany MPZP;
  10. prowadzenie spraw związanych z opiniowaniem projektów planów zagospodarowania przestrzennego województwa i gmin sąsiednich;
  11. przygotowanie decyzji o wysokości opłat z tytułu roszczeń z art. 36 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym;
  12. wydawanie wypisów i wyrysów z miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego;
  13. przygotowanie decyzji o sposobie tymczasowego zagospodarowania terenu, dla którego miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego ustala inne przeznaczenie;
  14. wydawanie zaświadczeń o zgodności zamierzonego sposobu użytkowania obiektu z ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego;
  15. opinie o podziale nieruchomości pod kątem zgodności z ustaleniami MPZP;
  16. koordynacja i obsługa działań związanych z wydaniem decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowaniu terenu;
  17. przyjmowanie i rejestrowanie wniosków o wydanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowaniu terenu;
  18. przygotowanie analiz urbanistycznych;
  19. przygotowanie projektów decyzji;
  20. prowadzenie rejestru decyzji o warunkach zabudowy i lokalizacji celu publicznego;
  21. przygotowanie decyzji stwierdzających wygaśnięcie wydanej wcześniej decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowaniu terenu,
  22. rejestrowanie decyzji dotyczących zagospodarowania terenu wydanych przez inne ograny administracji publicznej oraz analizowanie ich zgodności z zagospodarowaniem przestrzennym miasta;
  23. nazewnictwo ulic i placów;
    a) zbieranie wniosków w sprawach nadania nazw ulicom,
    b) przygotowanie projektu uchwały;
  24. wydawanie informacji na temat istniejącego i potencjalnego zagospodarowania terenów położonych w promieniu 1,0 km od realizowanej inwestycji mieszkaniowej na potrzeby inwestorów realizujących tę inwestycję;
  25. prowadzenie Ewidencji Zabytków:
    a) opracowywanie Gminnej Ewidencji Zabytków (GEZ),
    b) opracowywanie programu Ochrony Zabytków,
    c) wydawanie zaświadczeń dotyczących wpisu obiektu do GEZ,
    d) przechowywanie decyzji o wpisie do Wojewódzkiej Ewidencji Zabytków,
    e) prowadzenie i przechowywanie korespondencji z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków dot. obiektów będących pod ochroną (dot. też stanowisk archeologicznych);
  26. wydawanie zaświadczeń o położeniu nieruchomości bądź nie, w obszarze zdegradowanym, obszarze rewitalizacji, i specjalnej strefie rewitalizacji;
  27. prowadzenie rejestru umów realizowanych przez Wydział;
  28. sporządzanie sprawozdań statystycznych w zakresie działania Wydziału;
  29. przekazywanie niezbędnych informacji dotyczących Biuletynu Informacji Publicznej do Biura Promocji i Marketingu;
  30. współpraca w wykonywaniu zadań z innymi Wydziałami i Biurami Urzędu.

Termin załatwienia sprawy:

  • informacja - 2 tygodnie
  • opinia - 2 tygodnie
  • wypis/wyrys z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego - 2 tygodnie
  • zaświadczenie – 7 dni
  • decyzja - nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowane – nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania (data doręczenia wniosku organowi właściwemu w sprawie). Do tego terminu nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu.

Opłaty:

Decyzja o warunkach zabudowy:  
  1. budynki mieszkalne - bez opłat  
  2. budynki związane z produkcją, handlem, administracją, rzemiosłem, wystawiennictwem, kultem religijnym - 107 zł  
  3. budynki gospodarcze i garaże - 107 zł.  
  4. przeniesienie decyzji o warunkach zabudowy  - 56 zł
 
Wypis lub wyrys ze studium lub miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego:
1) od wypisu:
a) do 5 stron – 30 zł
b) powyżej 5 stron – 50 zł
2) od wyrysu:
a) za każdą wchodzącą w skład wyrysu pełną lub rozpoczętą część odpowiadającą stronie  formatu A4 - 20 zł
b) nie więcej niż – 200 zł

Inne opłaty:
opłata skarbowa za wydawanie zaświadczenia - 17 zł
opłata skarbowa od poświadczeń zgodności duplikatów - 5 zł - od każdej strony
opłata skarbowa od poświadczeń własnoręczności podpisów - 9 zł
 

Opublikowane przez: Anna Seliga | Data wprowadzenia: 2015-06-22 10:50:08 | Data modyfikacji: 2019-12-16 13:30:24.

Zobacz:
 wypis ze studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego .  wypis z miejscowego planu zagospodarowanie przestrzennego .  wydanie decyzji o warunkach zabudowy  .  przeniesienie decyzji o warunkach zabudowy na rzecz innego podmiotu .  decyzja o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego .  Zaświadczenia  .  Wniosek o sporządzenie/zmianę* miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego .  Uwaga do projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego .  Zaświadczenie -Rewitalizacja . 
Data wprowadzenia: 2015-06-22 10:50:08
Data modyfikacji: 2019-12-16 13:30:24
Opublikowane przez: Anna Seliga
 
Dodatkowe Informacje:
.
Adres:
Urząd Miasta
ul. J. I. Kraszewskiego 14/16
05-800 Pruszków
Prezydent Miasta
Paweł Makuch
Kontakt:
Tel: (22) 735-88-88
Fax: (22) 758-66-50
e-mail: prezydent@miasto.pruszkow.pl