Wydział Inicjatyw Społecznych
Naczelnik : Dorota Matejko-Cichocka
tel. : (22) 735 88 33
pokój: 92
pok. 88 tel.: 22 735 87 27 (stanowisko ds. zdrowia), pok. 98 tel.: 22 735 87 20, 22 735 87 51 (stanowiska ds. kultury), pok. 99 tel.: 22 735 88 07, 22 735 87 47 (stanowisko ds. sportu i turystyki), pok. 99 tel.: 22 735 88 39 (stanowisko ds. współpracy z organizacjami pozarządowymi)
1. W skład Wydziału Inicjatyw Społecznych wchodzą: 1) Referat ds. kultury, sportu i zdrowia; 2) Referat ds. partycypacji społecznej
2. Do zadań Wydziału Inicjatyw Społecznych należy w szczególności: 1) wykonywanie zadań organizatora gminnych instytucji prowadzących działalność w zakresie kultury, kultury fizycznej i turystyki; 2) przygotowywanie aktów tworzenia i statutów gminnych instytucji prowadzących działalność w zakresie kultury, kultury fizycznej i turystyki; 3) prowadzenie spraw związanych z powoływaniem dyrektora lub powierzeniem zarządzania gminnymi instytucjami prowadzącymi działalność w zakresie kultury, kultury fizycznej i turystyki; 4) prowadzenie spraw związanych z łączeniem, podziałem i likwidacją gminnych instytucji prowadzących działalność w zakresie kultury, kultury fizycznej i turystyki; 5) przyjmowanie zgłoszeń o organizowanych imprezach artystycznych, kulturalnych, sportowych i turystycznych oraz nadzorowanie ich przebiegu; 6) prowadzenie spraw związanych z wydaniem decyzji o zezwoleniu lub odmowie wydania zezwolenia na przeprowadzenie artystycznej, rozrywkowej, sportowej lub turystycznej imprezy masowej; 7) zapewnianie warunków działalności i rozwoju podmiotom prowadzącym działalność w zakresie kultury, kultury fizycznej i turystyki; 8) wykonywanie zadań związanych z nadzorem nad instytucjami prowadzącymi działalność w zakresie kultury, kultury fizycznej i turystyki; 9) współpraca z organizacjami pozarządowymi, których cele statutowe związane są z działalnością związaną z upowszechnianiem kultury, kultury fizycznej i turystyki; 10) przygotowywanie konkursów i umów na zadania publiczne zlecane do realizacji organizacjom pozarządowym w zakresie kultury, kultury fizycznej i turystyki; 11) tworzenie regulaminów, projektów zarządzeń i uchwał, niezbędnych do udzielenia dotacji celowych z budżetu Miasta Pruszkowa organizacjom pozarządowym w zakresie kultury, kultury fizycznej i turystyki; 12) kontrolowanie pod względem merytorycznym zadań zlecanych do realizacji dla organizacji pozarządowych, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w tym zakresie; 13) sporządzanie sprawozdań, w tym statystycznych, w zakresie kultury, kultury fizycznej i turystyki. 14) prowadzenie działań mających wpływ na rozwój kultury, sportu, turystyki i rekreacji w Pruszkowie, w tym: a) kreowanie nowych atrakcji w obszarze kultury i produktów turystycznych, sportowych, rekreacyjnych, b) prowadzenie działań z zakresu informacji turystycznej; 15) gromadzenie i opracowywanie danych dotyczących infrastruktury turystycznej i okołoturystycznej oraz turystycznych zasobów Miasta; 16) przygotowywanie dokumentów związanych z określaniem szczegółowych zasad, trybu przyznawania, wstrzymywania i pozbawiania stypendiów sportowych dla zawodników osiągających wysokie wyniki sportowe we współzawodnictwie krajowym lub międzynarodowym; 17) gromadzenie i ocena informacji dotyczących potrzeb zdrowotnych mieszkańców; 18) tworzenie i realizowanie programów profilaktycznych i promocji zdrowia, kierowanych do wybranej grupy mieszkańców lub całej społeczności lokalnej; 19) realizacja zadań Narodowego Programu Zdrowia; 20) organizowanie i nadzorowanie opieki pielęgniarskiej w środowisku nauczania i wychowania; 21) współpraca z publicznymi i niepublicznymi zakładami opieki zdrowotnej w zakresie prawidłowego zabezpieczenia potrzeb zdrowotnych mieszkańców; 22) przygotowywanie decyzji Prezydenta Miasta dotyczących prawa do świadczeń zdrowotnych finansowanych ze środków publicznych; 23) prowadzenie obsługi biurowej i koordynacja działań Miejskiej Rady Seniorów oraz Młodzieżowej Rady Miasta; 24) przygotowywanie i przeprowadzanie wyborów do społecznych rad miasta; 25) gromadzenie, aktualizacja i upowszechnianie informacji istotnych dla sektora pozarządowego; 26) organizacja szkoleń, konferencji, wykładów, spotkań tematycznych oraz dyżurów specjalistów z przedstawicielami sektora NGO; 27) realizacja i koordynacja zadań związanych z realizacją ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie; 28) koordynowanie spraw związanych z inicjatywą lokalną; 29) prowadzenie pełnej bazy danych o organizacjach pozarządowych działających w Mieście i umieszczanie oraz aktualizacja tych informacji w serwisie informacyjnym Miasta, aktualizacja mapy aktywności NGO; 30) informowanie organizacji o możliwościach pozyskania środków na realizację zadań pożytku publicznego z budżetu Miasta i innych źródeł; 31) współpraca z innymi komórkami Urzędu w obszarze przygotowywania, przeprowadzania i analizowania wyników konsultacji społecznych; 32) prowadzenie spraw związanych z realizacją Budżetu Obywatelskiego, sporządzanie harmonogramu prac, współpraca z komórkami organizacyjnymi w zakresie budżetu obywatelskiego, przygotowanie, publikowanie, gromadzenie i przetwarzanie materiałów informacyjnych dotyczących działań będących jego przedmiotem; 33) prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem nagród Urbs Nova i innych nagród związanych z inicjatywą społeczną; 34) prowadzenie rejestru umów realizowanych przez Wydział; 35) sporządzanie sprawozdań statystycznych w zakresie działania Wydziału; 36) przekazywanie niezbędnych informacji dotyczących Biuletynu Informacji Publicznej do Biura Promocji i Marketingu; 37) współpraca w wykonywaniu zadań z innymi Wydziałami i Biurami Urzędu. |