P.o. Naczelnik Wydziału Organizacyjnego – Małgorzata Kikta
Tel.: do naczelnika: (22) 735 88 87 adres e-mail: malgorzata.kikta@miasto.pruszkow.pl
pokój:
kancelaria / centrala - pok. 1 - tel. 22 735 87 29, 22 735 88 88
sekretariat - pok. 25 - tel. 22 735 87 77, 22 735 87 04; fax 758-66-50;
kadry - pok. 57 - tel. 22 735 87 82
referat ds. organizacji i administracji - pok. 52 i 56 - tel. 22 735 87 15 ; 22 735 739; 22 735 87 84,
informatycy - pok. 51 - tel. 22 738 87 801,
archiwum - pok. 53 - tel. 22 735 87 83
1. W skład Wydziału Organizacyjnego wchodzą: 1) Referat ds. kadr i szkoleń; 2) Referat ds. organizacji i administracji Urzędu Miasta; 3) Referat ds. systemów teleinformatycznych. 2. Do zadań Wydziału Organizacyjnego należy w szczególności: 1) wykonywanie zadań związanych z prowadzeniem obsługi narad organizowanych przez Prezydenta Miasta w tym: a) opracowywanie projektów porządku posiedzeń; b) współdziałanie z komórkami organizacyjnymi Urzędu i jednostkami organizacyjnymi w zakresie przygotowania materiałów do tematów zgłoszonych na narady organizowane przez Prezydenta Miasta; c) sporządzanie protokołów; d) sporządzanie sprawozdań; e) przekazywanie podjętych na posiedzeniach ustaleń komórkom organizacyjnym Urzędu i jednostkom organizacyjnym do wiadomości i realizacji; 2) prowadzenie rejestru skarg i wniosków – kierowanie skarg i wniosków do załatwienia przez merytoryczne komórki organizacyjne Urzędu i nadzór nad terminowością ich załatwienia; 3) koordynacja rozpatrywania wniosków i interpelacji radnych oraz wniosków i interwencji posłów i senatorów; 4) organizacja obsługi wyborów i referendów; 5) prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem należytego stanu technicznego budynku Urzędu Miasta i Urzędu Stanu Cywilnego; 6) zapewnienie bezpiecznych i higienicznych warunków pracy, zapewnienie bezpieczeństwa przeciwpożarowego i BHP oraz ochrona mienia Urzędu; 7) ewidencja środków trwałych i wyposażenia w Urzędzie; 8) prowadzenia archiwum zakładowego i archiwizowanie akt urzędu; 9) prowadzenie spraw pieczęci i tablic urzędowych oraz gospodarka drukami i formularzami; 10) prowadzenie spraw gospodarczych Urzędu; 11) zaopatrzenie materiałowo – techniczne Urzędu, gospodarka środkami rzeczowymi; 12) utrzymywanie porządku i czystości w pomieszczeniach Urzędu Miasta; 13) prowadzenie spraw socjalnych pracowników; 14) planowanie polityki kadrowej i płacowej we współpracy z kierownictwem Urzędu; 15) prowadzenie spraw dotyczących składanych oświadczeń majątkowych; 16) prowadzenie spraw związanych z naborem na wolne stanowiska pracy w Urzędzie; 17) prowadzenie spraw związanych ze służbą przygotowawczą pracowników po raz pierwszy podejmujących pracę na stanowisku urzędniczym w administracji samorządowej; 18) wspieranie rozwoju pracowników podnoszenia kwalifikacji w celu zapewnienia Urzędowi wysoko wykwalifikowanej kadry; 19) kontrola przestrzegania dyscypliny pracy; 20) prowadzenie spraw związanych z okresową oceną pracowników; 21) prowadzenie spraw osobowych pracowników Urzędu i kierowników miejskich jednostek organizacyjnych z wyłączeniem placówek oświatowych; 22) ocena przydatności stanowisk i optymalna etatyzacja; 23) współudział w planowaniu funduszu płac i nagród oraz racjonalne gospodarowanie tymi funduszami; 24) prowadzenie spraw zakładowego funduszu świadczeń socjalnych, w tym optymalne planowanie funduszu z uwzględnieniem interesu pracowników; 25) prowadzenie spraw związanych z odbywaniem praktyk zawodowych i studenckich; 26) współpraca ze stanowiskiem ds. BHP oraz IOD; 27) prowadzenie obsługi komisji dyscyplinarnych; 28) opracowywanie projektu regulaminu pracy Urzędu i jego zmian; 29) opracowywanie i wdrażanie kompleksowego programu informatyzacji Urzędu oraz gminnych jednostek organizacyjnych; 30) dbanie o nowoczesność rozwiązań planowanych do zastosowania w Urzędzie i spójności z modelem przyjętym w administracji publicznej; 31) określenie i nadzór nad przestrzeganiem w Urzędzie standardów oraz parametrów sprzętu i oprogramowania, opiniowanie zakupów i inwestycji w tym zakresie; 32) zarządzanie systemami informatycznymi; 33) instalowanie, konfiguracja i konserwacja urządzeń komputerowych oraz wszelkiego oprogramowania w Urzędzie; 34) załatwianie spraw serwisowych i gwarancyjnych; 35) instalacja telefonów w pomieszczeniach Urzędu Miasta oraz administrowanie centralą telefoniczną; 36) koordynacja i nadzór nad przygotowaniem założeń do programów, projektowanie, produkcja, zakup i wdrażanie systemów aplikacyjnych; 37) nadzór nad legalnością stosowanego oprogramowania i właściwego zabezpieczenia danych (archiwizacja danych, kontrola antywirusowa itp.); 38) współdziałanie w organizacji szkoleń informatycznych; 39) udzielanie pracownikom wszelkiej pomocy związanej z pracą ze sprzętem i oprogramowaniem komputerowym; 40) zakup sprzętu i oprogramowania informatycznego; 41) pełnienie funkcji „administratora systemu” w myśl przepisów dotyczących ochrony informacji niejawnych; 42) obsługa i realizacja wniosków o nadanie uprawnień do systemów informatycznych oraz prowadzenie ewidencji osób uprawnionych 43) wykonywanie zadań przypisanych podmiotowi publicznemu na mocy przepisów o cyberbezpieczeństwie; 44) prowadzenie rejestru umów realizowanych przez Wydział; 45) sporządzanie sprawozdań statystycznych w zakresie działania Wydziału; 46) przekazywanie niezbędnych informacji dotyczących Biuletynu Informacji Publicznej do Biura Promocji i Marketingu; 47) współpraca w wykonywaniu zadań z innymi Wydziałami i Biurami Urzędu. |