|
Karta informacyjna WOS-4
URZĄD MIASTA PRUSZKOWA
05-800 Pruszków, ul. J. I. Kraszewskiego 14/16 tel.: 22 735 87 89 , fax.: (0-22) 758 66 50
|
Sprawa
|
Zezwolenie na opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transport nieczystości ciekłych
|
Podstawa prawna
|
Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymanie czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2019 r., poz. 2010)
Uchwała Nr XLIII.447.2018 Rady Miejskiej w Pruszkowie z dnia 01.03.2018 r. w sprawie określenia wymagań jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych (Dz. Urz. Woj. Maz. z 2018 r., poz. 2542).
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12 listopada 2002 r. w sprawie wymagań dla pojazdów asenizacyjnych (Dz. U. z 2002 r. Nr 193, poz. 1617).
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 17 października 2002 r. w sprawie warunków wprowadzania nieczystości ciekłych do stacji zlewnych (Dz. U. z 2002 r. Nr 188, poz. 1576 z późn. zm.).
|
Wymagane dokumenty
|
- Wniosek o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności polegającej na opróżnianiu zbiorników bezodpływowych i transporcie nieczystości ciekłych
Do wniosku należy dołączyć:
- Zaświadczenie albo oświadczenie o braku zaległości podatkowych
- Zaświadczenie albo oświadczenie o braku zaległości w płaceniu składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne
- Udokumentowanie gotowości odbioru nieczystości ciekłych przez stację zlewną
- Tytuł prawny do miejsca przeznaczonego na garażowanie i zaplecze techniczne
|
Opłaty
|
107 zł - opłata skarbowa za wydanie zezwolenia na opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transport nieczystości ciekłych,
53,50 zł - opłata skarbowa za przedłużenie terminu ważności lub zmianę warunków wydanego zezwolenia, jeżeli dotyczy rozszerzenia zakresu działalności objętej zezwoleniem,
24 zł – opłata skarbowa za wydanie duplikatu zezwolenia,
17 zł – opłata skarbowa za złożenie dokumentu potwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury.
Opłatę skarbową można wnieść w kasie Urzędu Miasta Pruszkowa lub przelewem na konto Urzędu Miasta Pruszkowa.
|
Czas realizacji usługi
|
Ustawowy 1 miesiąc, a w sprawach szczególnie skomplikowanych 2 miesiące i więcej. Przeciętny czas realizacji w tutejszym Urzędzie - do 30 dni, w zależności od ilości wniosków i stopnia ich skomplikowania. W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia w terminie 7 dni – termin załatwienia sprawy liczy się od daty złożenia wszystkich wymaganych dokumentów. Nieuzupełnienie brakujących dokumentów w określonym terminie będzie skutkować pozostawieniem wniosku bez rozpoznania.
|
Jednostka odpowiedzialna
|
Wydział Ochrony Środowiska Urzędu Miasta Pruszkowa, ul. Kraszewskiego 14/16, pokój 20A, parter, tel. (22) 735-87-89.
Dokumenty można złożyć w Kancelarii Urzędu Miasta Pruszkowa lub dostarczyć drogą korespondencyjną.
|
Tryb odwoławczy
|
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Warszawie, ul. Kielecka 44 za pośrednictwem organu, który wydał decyzję (odwołanie składa się w Kancelarii Urzędu Miejskiego). Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
|