bip.pruszkow.pl
Biuletyn Informacji Publicznej
 Miasto Pruszków www.pruszkow.pl
Załatwianie spraw > Rejestracja urodzeń strona główna 

Karta informacyjna USC-1

URZĄD MIEJSKI

Urząd Stanu Cywilnego

w Pruszkowie
05-800 Pruszków,
ul. J. I. Kraszewskiego 14/16 


 tel.22 735 88 88

Sprawa

 

Rejestracja urodzeń

 

Podstawa prawna

art. 52 ustawy z dnia 28.11.2014r. prawo o aktach stanu cywilnego (Dz.U. z 8 grudznia 2014r. poz. 1741; zm.: Dz.U. z 2015r. poz 262)

Wymagane dokumenty

  1. Zaświadczenie ze szpitala o urodzeniu dziecka
  2. Jeżeli dziecko pochodzi z małżeństwa:

-        dowody osobiste obojga rodziców.

 

Opłaty

Bez opłat

Czas realizacji usługi

Niezwłocznie

Jednostka odpowiedzialna

Urząd Stanu Cywilnego Plac Jana Pawła II Nr 1tel.22 738-45-60

Tryb odwoławczy

Nie przysługuje

Uwagi

  1. Do zgłoszenia urodzenia dziecka obowiązani są w kolejności:

-          ojciec

-          lekarz lub położna obecna przy porodzie

-          matka

2.      Do uznania dziecka pozamałżeńskiego potrzebna jest obecność obojga rodziców.

  1. Obecność obojga rodziców jest konieczna w przypadku wnioskowania o zameldowanie dziecka pod adresem zameldowania ojca, jeżeli rodzice dziecka mają różne miejsce zameldowania.
  2. Dziecku można nadać najwyżej dwa imiona.
  3. Zgodnie z wymogami prawa nie mogą to być imiona ośmieszające, w formie zdrobniałej lub nie pozwalające na odróżnienie płci dziecka.
  4. Przy wypisywaniu imienia dziecka, którego rodzice posiadają obywatelstwo polskie stosuje się polską pisownię.
  5. Numer ewidencyjny PESEL dla noworodka należy odebrać w Biurze Ewidencji Ludności właściwym dla miejsca zameldowania dziecka na pobyt stały.
  6. Rejestracji urodzeń dokonuje się w Urzędzie Stanu Cywilnego w miejscu zdarzenia (urodzenia dziecka)

 

 

Opublikowane przez: Agnieszka Typiak | Data wprowadzenia: 2015-10-30 08:26:44 | Data modyfikacji: 2015-10-30 10:11:37.

Zobacz:
 Biuro Promocji i Marketingu .  Biuro Rady Miasta .  Wydział Strategii i Rozwoju .  Wydział Edukacji .  Wydział Inicjatyw Społecznych .  Urząd Stanu Cywilnego .  Wydział Planowania Przestrzennego .  Wydział Finansów i Budżetu .  Wydział Geodezji, Mienia i Estetyki Miasta .  Wydział Realizacji Inwestycji .  Wydział Ochrony Środowiska .  Wydział Organizacyjny .  Wydział Spraw Obywatelskich i Obsługi Mieszkańców .  Biuro Zarządzania Kryzysowego .  Stanowisko ds. BHP .  Biuro Prezydenta .  Biuro Prawne .  Pełnomocnik d/s Ochrony Informacji Niejawnych .  Biuro Audytu i Kontroli .  Inspektor Ochrony Danych . 
Data wprowadzenia: 2015-10-30 08:26:44
Data modyfikacji: 2015-10-30 10:11:37
Opublikowane przez: Agnieszka Typiak
  Biuletyn Informacji Publicznej - bip.pruszkow.pl