bip.pruszkow.pl
Biuletyn Informacji Publicznej
 Miasto Pruszków www.pruszkow.pl
Załatwianie spraw > Wpisanie do polskich ksiąg aktu stanu cywilnego sporządzonego za granicą strona główna 

Karta informacyjna USC-10

URZĄD MIEJSKI

w Pruszkowie
05-800 Pruszków,
ul. J. I. Kraszewskiego 14/16
centrala (0-22) 735 88 88, fax: (0-22) 758 66 50

Sprawa

 

Wpisanie do polskich ksiąg aktu stanu cywilnego sporządzonego za granicą

 

Podstawa prawna

art. 105 ustawy z dnia 28.11.2014r. prawo o aktach stanu cywilnego (Dz.U. z 8 grudznia 2014r. poz. 1741; zm.: Dz.U. z 2015r. poz 262)

Wymagane dokumenty

- wniosek o wpisanie do polskich ksiąg aktu stanu cywilnego sporządzonego za granicą  

załączniki:

 - oryginalny odpis zagranicznego aktu stanu cywilnego z jego tłumaczeniem na język polski przez tłumacza przysięgłego

- do wglądu – dokumenty stwierdzające tożsamość (w przypadku paszportu wymagane jest potwierdzenie zameldowania)

Opłaty

Opłata skarbowa:

- 50,00 zł

Czas realizacji usługi

Do 30 dni (po przeprowadzeniu postępowania wyjaśniającego), a w sprawach szczególnie skomplikowanych do 60 dni.

Jednostka odpowiedzialna

Urząd Stanu Cywilnego Plac Jana Pawła II Nr 1  tel. 22 738 45 60

Tryb odwoławczy

Odwołanie wnosi się do wojewody Mazwieckiego w Warszawie za pośrednictwem organu, który wydał decyzję. Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.

Uwagi

1. Wnioskodawca w niniejszej sprawie może być osoba, której akt dotyczy lub krewni.

2. Wnioskodawcy muszą posiadać zameldowanie na pobyt stały w Pruszkowie lub gminie Michałowiece.

3. Sprawy załatwiane są w USC, Plac Jana Pawła II Nr 1 tel. 22 738 45 60

 

 

Opublikowane przez: Agnieszka Typiak | Data wprowadzenia: 2015-10-30 08:29:28 | Data modyfikacji: 2015-10-30 10:30:47.

Zobacz:
 Biuro Promocji i Marketingu .  Biuro Rady Miasta .  Wydział Strategii i Rozwoju .  Wydział Edukacji .  Wydział Inicjatyw Społecznych .  Urząd Stanu Cywilnego .  Wydział Planowania Przestrzennego .  Wydział Finansów i Budżetu .  Wydział Geodezji, Mienia i Estetyki Miasta .  Wydział Realizacji Inwestycji .  Wydział Ochrony Środowiska .  Wydział Organizacyjny .  Wydział Spraw Obywatelskich i Obsługi Mieszkańców .  Biuro Zarządzania Kryzysowego .  Stanowisko ds. BHP .  Biuro Prezydenta .  Biuro Prawne .  Pełnomocnik d/s Ochrony Informacji Niejawnych .  Biuro Audytu i Kontroli .  Inspektor Ochrony Danych . 
Data wprowadzenia: 2015-10-30 08:29:28
Data modyfikacji: 2015-10-30 10:30:47
Opublikowane przez: Agnieszka Typiak
  Biuletyn Informacji Publicznej - bip.pruszkow.pl