Wydział Ochrony Środowiska Urzędu Miasta Pruszkowa
Naczelnik Wydziału - Elżbieta Jakubczak-Garczyńska tel. 22 735-87-19, pokój 16
Zastępca Naczelnika - Danuta Przybysz tel. 22 735-87-31, pokój 15
Telefony do Wydziału Ochrony Środowiska:
* utrzymanie czystości i porządku, konserwacja terenów zieleni, opieka nad bezdomnymi zwierzętami oraz dofinansowanie do sterylizacji i kastracji zwierząt - tel. 22 735 87 88, tel. 22 735 88 16, tel. 22 735 88 10, tel. 22 735 88 19, pokój 17
* wnioski i zgłoszenia na usunięcie drzew, pielęgnacja drzew - tel. 22 735 87 90, pokój 17; tel. 22 735 88 17, pokój 18
* odbiór odpadów komunalnych - tel. 22 735 87 99, tel. 22 735 88 17, pokój 18
* budowa i modernizacja terenów zieleni, placów zabaw i siłowni - tel. 22 735 88 18, pokój 18
* decyzje środowiskowe, gospodarka odpadami, dofinansowanie do wymiany pieców, wnioski i uwagi dotyczące stanu środowiska - tel. 22 735 87 89, pokój 20 A
* decyzje środowiskowe, edukacja ekologiczna, dofinansowanie do usunięcia azbestu, wnioski i uwagi dotyczące stanu środowiska - tel. 22 735 88 20, pokój 20 A
Do zadań Wydziału Ochrony Środowiska należy w szczególności: 1) wydawanie decyzji w zakresie ochrony środowiska w ramach zwykłego korzystania ze środowiska przez osoby fizyczne; 2) wydawanie decyzji nakazujących właścicielom odpadów usuwanie ich z miejsc do tego nieprzeznaczonych; 3) wydawanie decyzji posiadaczom odpadów usunięcie ich z miejsc nieprzeznaczonych do składania lub magazynowania odpadów; 4) wydawanie zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych; 5) działanie w zakresie zapobiegania nadzwyczajnym zagrożeniom środowiska; 6) nadzór nad eksploatacją i konserwacją studni oligoceńskich wraz ze sporządzaniem informacji o poborze wody i wnoszeniem należnych opłat; 7) prowadzenie spraw związanych z ochroną zasobów przyrodniczych na terenie Miasta; 8) prowadzenie rejestru pomników przyrody, użytków ekologicznych oraz zespołów przyrodniczo-krajobrazowych; 9) koordynowanie procesu inwestycyjnego dot. urządzania parków, placów zieleni i zabaw oraz przy modernizacji i konserwacji istniejących; 10) wykaszanie chwastów z terenów stanowiących własność Miasta; 11) nadzór nad eksploatacją fontann; 12) zakup i konserwacja elementów małej architektury na terenach miejskich ze szczególnym uwzględnieniem zieleni miejskiej, terenów rekreacyjnych i parków; 13) nadzór nad konserwacją i remontem rowów odwadniających na terenie Miasta; 14) koordynacja procesu inwestycyjnego polegającego na budowie i przebudowie rowów odwadniających na terenie Miasta, połączona ze współpracą z innymi podmiotami i gminami, opiniowanie projektów w zakresie odprowadzanie wód deszczowych do rowów; 15) prowadzenie bazy danych dotyczących umów zawartych przez właścicieli poszczególnych nieruchomości na odbiór odpadów komunalnych i opróżnianie zbiorników bezodpływowych oraz ewidencji ilości odpadów komunalnych i nieczystości płynnych usuwanych przez podmioty prowadzące działalność w w/w zakresie; 16) sprawdzanie uciążliwości powodowanej przez kanalizację lokalną oraz wydawanie decyzji nakazujących podłączenie posesji do kanalizacji sanitarnej; 17) nakazywanie właścicielowi gruntu przywrócenia stanu poprzedniego lub wykonywanie urządzeń zapobiegających szkodom w przypadku spowodowania zmiany stanu wody na gruntach sąsiednich; 18) zatwierdzanie w drodze decyzji ugód dotyczących zmian stanu wody na gruntach sąsiednich; 19) opiniowanie dokumentacji projektowej wykonania prac geologicznych na terenie Miasta; 20) prowadzenie postępowania w sprawach związanych z wydawaniem zezwoleń na usuwanie drzew i krzewów wraz z naliczaniem opłat i kar, prowadzenie postępowania w przypadku zniszczenia zieleni oraz wycinki bez wymaganego zezwolenia; 21) prowadzenie spraw związanych ze zgłoszeniem usunięcia drzew 22) prowadzenie spraw związanych z edukacją ekologiczną i współpraca w tym zakresie z placówkami oświatowymi; 23) prowadzenie spraw związanych z segregacją odpadów komunalnych w Mieście; 24) koordynacja prac i realizacja zadań wynikających z ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz uchwał lokalnych; 25) likwidacja dzikich wysypisk śmieci; 26) letnie oczyszczanie ulic miejskich, chodników i ciągów pieszych należących do Miasta; 27) nadzór nad realizacją zadań związanych z zimowym utrzymaniem ulic miejskich; 28) nadzór nad realizacją umowy dotyczącej usytuowania kabin sanitarnych na terenie Miasta; 29) prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem odpadami komunalnymi: a) zapewnianie objęcia wszystkich mieszkańców Miasta zorganizowanym systemem odbierania wszystkich rodzajów odpadów komunalnych, b) zapewnianie warunków funkcjonowania systemu selektywnego odbierania odpadów komunalnych, c) przygotowywanie i aktualizacja uchwał związanych z funkcjonowaniem systemu gospodarowania odpadami na terenie miasta, d) przyjmowanie i weryfikacja deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, e) wydawanie decyzji określających wysokość opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w przypadku niezłożenia lub złożenia nieprawidłowej deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, f) przyjmowanie sprawozdań od przedsiębiorców w zakresie odbioru odpadów z nieruchomości oraz odbioru nieczystości ciekłych, g) prowadzenie rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, h) wydawanie zaświadczeń w zakresie wpisywania/ wykreślania przedsiębiorców do rejestru działalności regulowanej; 30) zapewnienie opieki bezdomnym zwierzętom oraz nadzór nad ich wyłapywaniem poprzez współpracę ze schroniskiem dla bezdomnych zwierząt, służbami weterynaryjnymi, Eko-patrolem Straży Miejskiej; 31) przygotowywanie programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt; 32) przygotowywanie zezwoleń na utrzymywanie psów ras uznawanych za agresywne; 33) prowadzenie spraw związanych z rolnictwem; 34) sporządzanie planów Ochrony Środowiska, aktualizacja i sprawozdawczość; 35) prowadzenie publicznie dostępnego wykazu danych o środowisku; 36) udostępnienie danych o środowisku w związku z wpływającymi wnioskami; 37) udostępnienie informacji w związku z zapytaniami w trybie dostępu do informacji publicznej; 38) prowadzenie spraw związanych z wydawaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach; 39) prowadzenie publicznie dostępnego wykazu danych o dokumentach zawierających informację o środowisku i jego ochronie; 40) prowadzenie spraw związanych z naliczaniem opłat za zmniejszoną retencję; 41) przygotowywanie danych do budżetu, sporządzanie umów, sprawozdań, dokumentów finansowych; 42) podejmowanie działań w zakresie poprawy jakości powietrza; 43) podejmowanie działań w zakresie wdrażania gospodarki niskoemisyjnej; 44) opiniowanie projektów uchwał województwa mazowieckiego w zakresie ochrony powietrza jak również przygotowywanie wymaganych sprawozdań; 45) obsługa mieszkańców w zakresie dofinansowania przedsięwzięć związanych z wymianą źródeł ciepła; 46) przedkładanie marszałkowi województwa informacji o rodzaju, ilości i miejscach występowania substancji stwarzających szczególne zagrożenie dla środowiska; 47) obsługa mieszkańców w zakresie dofinansowania przedsięwzięć związanych z wymianą pokryć dachowych z płyt azbestowych; 48) prowadzenie rejestru umów realizowanych przez Wydział; 49) sporządzanie sprawozdań statystycznych w zakresie działania Wydziału; 50) przekazywanie niezbędnych informacji dotyczących Biuletynu Informacji Publicznej do Biura Promocji i Marketingu; 51) współpraca w wykonywaniu zadań z innymi Wydziałami i Biurami Urzędu.
|