> Nadanie numeru porządkowego

Nadanie numeru porządkowego

Karta informacyjna nr G-2

URZĄD MIEJSKI W PRUSZKOWIE
05-800 Pruszków
ul. J. I. Kraszewskiego 14/16
telefon: (0-22) 735 88 88, fax: (0-22) 758 66 50

Sprawa

Ustalanie numerów porządkowych

Podstawa prawna

1. Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne  
    (tj. Dz. U. z 2010 r. Nr 193, poz. 1287 ze zm.).

2. Rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 9 stycznia
    2012 r. w sprawie ewidencji miejscowości, ulic i adresów ( Dz. U.
    z 2012 r. poz. 125)

3. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania
    administracyjnego
(tj. Dz.U. z 2013 r. poz.267 ze zm.).

4. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej ( Dz. U.
    z 201 r. poz. 1628 ze zm.).

Wymagane dokumenty

1. USTALANIE NUMERÓW PORZĄDKOWYCH:

   a) Wniosek o ustalenie numeru porządkowego

Załączniki:

b)    dla budynku wybudowanego:

- kopia mapy zasadniczej z aktualnym stanem zabudowy, jeżeli budynek nie jest ujawniony w ewidencji gruntów i budynków,

c)     dla budynku w trakcie budowy:

- kopia mapy zasadniczej, na której wykazany jest budynek
w budowie,

d)    dla budynku prognozowanego do wybudowania:

- kopia decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu wraz z załącznikiem graficznym obrazującym usytuowanie budynku

lub

- kopia decyzji o pozwoleniu na budowę, wraz z planem zagospodarowania działki stanowiącym załącznik graficzny do pozwolenia na budowę.

2. WYDAWANIE ZAŚWIADCZEŃ O NUMERZE PORZĄDKOWYM:

      a) Wniosek o wydanie zaświadczenia o numerze porządkowym

     b) dowód wpłaty należnej opłaty skarbowej.

Opłaty

17 zł  - opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia o numerze porządkowym.

Opłaty skarbowej można dokonać bezpośrednio w kasie Urzędu Miejskiego ul. Kraszewskiego 14/16 lub przelewem, przekazem na konto Urzędu Miejskiego.

Miejsce złożenia

Kancelaria Urzędu Miejskiego w Pruszkowie

Czas realizacji usługi

- zawiadomienie o ustaleniu numeru porządkowego  -  do 1 miesiąca,

- zaświadczenie o numerze porządkowym – do 7 dni.

Jednostka odpowiedzialna

Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami Urzędu Miejskiego w Pruszkowie, ul. Kraszewskiego 14/16, pokój 64 tel. 22/735 88 03

Tryb odwoławczy

Oznaczanie nieruchomości numerem porządkowym – brak trybu odwoławczego

Wydawanie zaświadczeń – przysługuje zażalenie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w terminie 7 dni, za pośrednictwem organu, który wydał zaświadczenie

Uwagi

1.     Numer porządkowy ustala się dla budynków mieszkalnych oraz innych budynków przeznaczonych do stałego lub czasowego przebywania ludzi, w tym w szczególności budynków: biurowych, ogólnodostępnych wykorzystywanych na cele kultury i kultury fizycznej, o charakterze edukacyjnym, szpitali i opieki medycznej oraz przeznaczonych do działalności gospodarczej, wybudowanych, w trakcie budowy i prognozowanych do wybudowania.

 2.   Z wnioskiem o ustalenie numeru porządkowego może wystąpić
       właściciel nieruchomości lub inny podmiot ujawniony
       w ewidencji gruntów i budynków, który tą nieruchomością
       faktycznie włada.

  3.  O fakcie ustalenia numeru porządkowego zawiadamia się 
       pisemnie wnioskodawcę oraz współwłaścicieli lub inne podmioty
       ujawnione w ewidencji gruntów i budynków.

  4. Ustalenie numeru porządkowego dla budynku zobowiązuje
       właściciela/władającego nieruchomością do umieszczenia
       w widocznym miejscu, na ścianie frontowej budynku tabliczki
       z numerem porządkowym w terminie 30 dni od dnia otrzymania
       zawiadomienia o ustaleniu tego numeru. Na tabliczce powinna
       być podana również nazwa ulicy lub placu. W przypadku, gdy
       budynek położony jest w głębi ogrodzonej nieruchomości,
       tabliczkę z numerem porządkowym umieszcza się również na
       ogrodzeniu.

2.     Zaświadczenie o numerze porządkowym wydaje się na wniosek osoby mającej swój interes prawny w urzędowym poświadczeniu tego faktu.

 

 

Opublikowane przez: Krzysztof Gromek | Data wprowadzenia: 2015-06-17 12:31:56 | Data modyfikacji: 2015-10-02 09:55:13.

Zobacz:
 Rozgraniczenie nieruchomości .  Nadanie numeru porządkowego .  Podział nieruchomości .  Ustanowienie trwałego zarządu nieruchomości .  Sprzedaż nieruchomości na rzecz jej użytkownika wieczystego .  Oddanie nieruchomości w użytkowanie wieczyste .  Sprzedaż lokali mieszkalnych na rzecz najemców .  Przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności .  Bonifikata od opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego .  Ogłoszenia .  2016 .  2017 . 
Data wprowadzenia: 2015-06-17 12:31:56
Data modyfikacji: 2015-10-02 09:55:13
Opublikowane przez: Krzysztof Gromek
 
Dodatkowe Informacje:
.
Adres:
Urząd Miasta
ul. J. I. Kraszewskiego 14/16
05-800 Pruszków
Prezydent Miasta
mgr Jan Starzyński
Kontakt:
Tel: (22) 735-88-88
Fax: (22) 758-66-50
e-mail: prezydent@miasto.pruszkow.pl